Skip to main content
26-04-2023

Hoe word én blijf je een aantrekkelijke werkgever?

In 2021 en 2022 stapten wij vol energie en enthousiasme binnen bij Westrom. ‘Wij’ zijn Peter Hannen (consulent trajectbegeleiding), Christel Maesen (VGWM-coördinator) en Inge van Schendel (P&O-adviseur). Als nieuweling beschik je nog over een gezonde dosis nieuwsgierigheid en verwondering. Wij wilden begrijpen waarom bepaalde dingen gedaan worden zoals ze gedaan worden. En we verwonderden ons over alles wat nieuw was voor ons.  

Tijdens wandelingen in de middagpauze deelden we onze ervaringen met elkaar en we merkten al snel dat we een gezamenlijke kans zagen in Vernieuwing, Verbinding en Werkplezier voor Westrom. 
We polsten dit idee bij andere collega’s en wisten al gauw dat hier winst te behalen was. We schreven een voorstel aan het CMT van Westrom met een goed gemotiveerd verhaal waar ze uiteraard geen “nee” op konden zeggen. ;) Ons voorstel had betrekking op het oprichten van een werkgroep die aan de slag gaat met de thema’s Vernieuwing, Verbinding en Werkplezier. Het CMT was super enthousiast en gaf ons direct de opdracht mee om de aankomende kaderbijeenkomst te organiseren. Uiteraard kregen we wel een aantal randvoorwaarden mee, want een CMT blijft tenslotte een CMT. ;)

Anyway, werk aan de winkel, want die kaderbijeenkomst stond al gepland en we hadden twee maanden tot die deadline. Er volgde een mail met een oproep voor deelname aan onze werkgroep en we waren verbaasd over de reacties: ruim 10 collega’s meldden zich aan! Ze kwamen uit allerlei hoeken en gaten; lange en korte dienstverbanden, afkomstig van de verschillende divisies en afdelingen en een leuke mix van jong en oud. 
Vol enthousiasme gingen we aan de slag met onze eerste opdracht als werkgroep: het organiseren van de kaderbijeenkomst op 3 april. Aan de voorpret kon het niet liggen, maar het was toch spannend hoe de rest van de deelnemers de bijeenkomst zou ervaren.    

Gelukkig kunnen we nu terugkijkend zeggen dat de woorden ‘plezier, energie en verbinding’ de bijeenkomst goed samenvatten. Geen saaie presentatie met alleen maar toehoorders, maar een middag waaraan iedereen actief mee deed. Er ontstond een heuse competitie tussen acht teams dankzij leuke, maar ook betekenisvolle quizvragen. Die quizvragen hadden betrekking op de bedrijfsvoering van Westrom en op leuke persoonlijke weetjes van collega’s. Daarnaast belichtten we op een luchtige manier de verschillen tussen de type persoonlijkheden volgens het zogenaamde DISC-profiel. Na afloop kregen we veel complimenten van collega’s en het heeft zelfs geleid tot een uitbreiding van onze werkgroep. Maar wat het des te meer heeft laten zien, is dat Westrom een organisatie is waar je gehoord en gezien wordt. Een organisatie die je de ruimte en het vertrouwen geeft om nieuwe ideeën te delen en uit te voeren. Dat motiveert en inspireert en maakt dat wij met trots mogen zeggen dat we met heel veel plezier bij Westrom werken!    

Bij Westrom waait nu een frisse wind. Het borrelt en bruist. Wij dragen graag bij aan een positief imago van ons bedrijf en hebben daarvoor al heel wat ideeën. Want een werkgever met een positief imago is aantrekkelijk voor getalenteerde en gekwalificeerde werknemers én voor nieuwe klanten en opdrachtgevers. Kortom, aantrekkelijk zijn als werkgever is van cruciaal belang om het talent te vinden, te behouden en de groei van het bedrijf te stimuleren. 
 

vrolijke medewerkers van Westrom op een bankje